tisdag 3 mars 2009

Veckans fynd!



I förra veckan blev det en del fynd till lägenheten. Var ju bland annat på den omtalade Antik och Kuriosamässan i Kista! Det var superroligt som vanligt. Mamma och jag gick och gottade och våndades för att välja ut de bästa fynden. Märkte till min förvåning att jag dock hade mycket av det jag tyckte var snyggt redan. Men mina fynd blev karottunderlägg med Sigvard Bernadotts mönster Virrvarr från Perstorp samt en jättefin ljusstake i guld som påminner om de tyska ljusstakarna Nagel som går att bygga ihop. Har dock aldrig sett den här varianten med det här mönstret. Skulle vilja hitta fler, så om någon vet var de går att finna, tipsa mig gärna!
Auktionssängborden är även dem på plats. De är rätt så fina som de är, men tror ändå att jag kommer att måla dem framöver.



De sen länge efterlängtade garderoberna från IKEA levererades också förra veckan. Halleluja säger jag! :) Det var inte en dag för tidigt. Äntligen kan vi få lite ordning på torpet! Fint blev det också. Garderoberna är ur serien Pax med högblanka dörrar Lomen. Nu är det bara handtag som saknas. Var hittar man fina handtag? Gillade inte riktigt IKEAs...



Har även glömt att berätta att vår nya soffa har kommit! Kom visserligen förrförra veckan. Men här är den i alla fall på plats! Ni som träffat vår gamla känner till att den inte rymde så många rumpor, men här kan desto fler sitta och trivas! Soffan heter Setup och kommer från Nordik. Passade även på att fynda kuddar på MIO förra veckan när de hade ta 3 betala för 1. Blev fint till soffan tycker jag.

Till sist slog vi till på en låda för pappersinsamlingen. Så tråkigt att ha de där tråkiga kassarna framme när man inte kan gömma undan dem. Det här var en smart lösning från Granit.
Ojoj, nu kanske vi ska hålla i plånboken ett tag. Men det är kul att få lite nytt och fräscht. Allt, eller nästan allt behövdes ju, eller hur? :)
Alla foton av Caroline

3 kommentarer:

Katarina sa...

Villka fynd!

Menar du att dom hade ta 3 betala för 1 !? Hur kunde jag missad det, jag har en sån kudde och vill köpa fler med dom är lite mastiga i styckpris för att shoppa loss.

Kul med massa nytt! Man måste ju unna sig att spendera lite (massor) när man installerar sig i ny lägenhet :)

Alexandra Karlsson sa...

Va fint :)

Jessica Karlsson sa...

Hej kusin :) Nu har jag bytt bloggaddress om du vill läsa :) jkarlsson.devote.se är den nya !