söndag 30 oktober 2011

Renovering av hallen/halvan

Nu har vi äntligen fått klart på vår hall/halva/arbetsrum. Vi blev riktigt nöjda faktiskt. Det blev ett jättebra utrymme och nu kan vi båda sitta och arbeta samtidigt. Duktig som jag var hade jag ju tagit före- och efterbilder, men slarvig som jag är har jag ju slarvat bort förebilderna. Jättetråkigt! Men ni får hålla tillgodo med det färdiga resultatet.

Tadaa! Överskåpen är Asplunds Vass, bordet har vi byggt med material från Bauhaus, hurts Alex från IKEA, favvostolarna är bröllopspresenter: Eames DSW, bokhyllor IKEAs Bestå

Mannens arbetshörna. Det stora S:et är köpt på en antikmässa.

Min arbetshörna.

Tavlan med flickan är en affisch köpt på MoMa i New York, Roy Lichtenstein.


Har investerat i en Dynamoapparat, så nu är det ordning på torpet. Köptes på Granit.

De nya bokhyllorna är från IKEAs Beståserie.

Trycktyper köpta på Antik & Kuriosamässan.

Skål köpt på loppis med fina snäckor från Maldiverna.

En av bröllopspresenterna. Dödskalleljuslyktor designade av Ludvig Löfgren, Orrefors.

Fina vaser köpt på Mio och Antik & kuriosabutiken i Nyköping.

Finaste anteckningsblocket från Svenskt Tenn och söta Pantonemuggen (nördvarning) köpt på Illums Bolighus.

Foton Caroline

5 kommentarer:

Hanna sa...

Vad snyggt det blev, och genomtänkt! Och tufft att du har coolare skärm än Stefan. ;) jag ska nog också köpa en dynamo, fast först får vi se till att fixa gästrummet/kontoret när det nu ska hinnas med. :)

Försökte skriva en kommentar igår men allt försvann och jag gav upp, men Italen är ju verkligen ett drömresmål!

Kramar!

Anonym sa...

Hejsan,
resultatet är fantastiskt- det är en perfekt arbetshörna! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Jeanette sa...

Fantastiskt fint det blev i arbetsrummet:) Ni är så duktiga! Kram

Anonym sa...

Hejsan, jag undrar vad du har fått tag i för ben till Alex hurtsen från ikea? Jag hittar inte att de går att köpa till. Mvh Amanda

Caroline sa...

Hej, jag köpte benen till Alex på Bauhaus!