tisdag 5 mars 2013

Jag drömmer om ett hus

Just nu drömmer jag ganska oavbrutet om mitt hus som ska vara ett vitt hus i en mix av 20-tals klassicism, Newport-stil och Västkuststil. Kan det vara en bra mix mån tro? Tycker att stilarna påminner mycket om varandra. De har många av de dragen som jag tycker är vackra, klassiska och gedigna; spröjsade fönster, platsbyggda kök,  glasverandor, brutna tak och ljus och fräsch exteriör. Marmor på toaletten, sittbänk i köket, fristående badkar, och en klassisk, men ändå modern kakelugn eller murspis står högt på önskelistan. Nu gäller det bara att hitta den där förbaskade tomten också. De här bilderna inspirerar mig idag.

Bild lånad från Hemnet

Bild lånad från Kvänum
Bild lånad från Fiskarhedenvillan

Bild lånad från Fiskarhedenvillan

Bild lånad från bloggen It's a House

Bilden hittad på www.badrumsdrommar.se

Bilden lånad från bloggen It's a House

Bild lånad från bloggen Den vita Drömgården

Bild lånad från Contura

Bild lånad från Kvänum

Bild lånad från Trivselhus

5 kommentarer:

M sa...

Åh, om man kunde börja om med ett nytt hus ... :-)

Sofia sa...

Visst är det härligt att drömma sig bort lite ibland! Har ni planer på att bygga nytt?

Kram!

Therése S sa...

Så fina och inspirerande bilder.

Sofia sa...

Vad roligt! :) Kan tänka mig att man lätt inreder det i huvudet redan innan det är klart. Ja, innan man har en tomt också.. Lycka till med jakten efter den perfekta tomten!

Sofia sa...

Spännande :) Det är just ett sånt hus vi försöker oss på att rita nu!