onsdag 20 augusti 2008

Länge leve IKEA


Bild från dagensmedia.se

Årets budskap från IKEA är "Länge leve mångfalden" som alla svenskar idag blev varse när världens största trycksak (i upplaga) damp ned i brevlådan idag. Vi ska inreda efter våra egna idéer och allt är tillåtet. Det här känns som ett högst aktuellt budskap då det känns som att detta går igen i många andra saker. Enligt mig är klädmodet en sådan sak, det är egentligen okej att ha på sig vad som helst och kombinera hur som helst.

Annonserna till IKEAs mångfaldstema är uppbyggda av ett mosaikmönster av produkter ur IKEAs sortiment. Forsman & Bodenfors står för kampanjen och har skapat denna kreativa synvilla. De små små produkterna bildar porträtt på människor i olika nationaliteter. Detta har delvis med IKEAs bejakande av mångfalden hos medarbetarna att göra, skriver Dagens Media. Sådana här annonser är verkligen något att inspireras av.

Inga kommentarer: