måndag 1 mars 2010

Piffa upp hallen!

Diskussionerna har så småningom börjat ta fart här hemma om att göra om lite i hallen - märk inte renovera. Hallen är jättefint renoverad och fint målad - men dock i en lite för mörk färg som gör den lilla hallen ännu "trängre". Tror att den nya färgen blir någon ton av vit (chockerande va?). Men för att tillfredsställa ögat en aning tänkte jag att vi skulle sätta en tapet under de platsbyggda hatthyllor. Hatthyllorna samt övriga snickerier och originaldetaljer (exempelvis gasmojängen som man lade gaspoletter i förr) är vita.

Jag har titta på fyra olika alternativ till tapet. Jag tror att det står mellan två av alternativen (om jag ska inkludera sambons åsikter också :)). Men nu skulle jag vilja veta vilken tapet som ni tycker skulle passa bäst i en hall. Andra alternativ är också välkomna!
Alt. 1 - Fashion från Ferm Living
Alt. 2 - Nippon från Mimou
Alt. 3 - Woods från Cole & Son
Alt. 4 - Garden från Mimou

6 kommentarer:

Katarina sa...

Jag röstar på alternativ 1 eller 2. Träden från Cole känns uttjatade nu, även om de är fina :)

Hanna sa...

Du är så piffig! Jag vill också göra om massor hemma, men Per tycker det är slöseri om vi ändå ska flytta (vilket vi inte vet om vi ska). Jag gillar Woods eftersom jag gillar träd helt enkelt, och så har jag ju en sån tavla hemma också. Jag gillar också Nippon, den skulle jag nog välja om jag bodde själv. Om du fattar vad jag menar :) Och så gillar jag även Garden från Mimou, haha. Fashion är också fin, men inte min stil.

Blev du förvirrad? ;)

Caroline sa...

Lite förvirrad :)
Jag skulle nog också välja Nippon om jag bodde själv, så jag förstår vad du menar :)

M sa...

Nippon är jättefin och finns i flera vackra färger men jag vet inte om den passar bäst i en hall. Den ser kanske litet för gullig ut. Jag tycker inte ni ska ta nr 1 eller 3, som båda är litet tråkiga. Nr 4 är fin men har tydligen ett ganska stort mönster som kräver en större yta för att komma till sin rätt. Nej, det här var inte lätt!!

Vart har drömmen om Marais tagit vägen??

Claes sa...

2 eller 4! Om nu storlekarna är likvärdiga.

axelina sa...

Jag tycker nr 2 eller nr 3.. är själv förtjust i nr 3....:)