måndag 1 september 2008

BL08SA


Bild från BVD.se i eget kollage

Nu är den här! Årets upplaga av Blossas årgångsglögg, med en smak av blåbär. Jag vet, jag vet... det är faktiskt bara september än och tro mig när jag säger det: Jag vill ha sommar bra länge till. Men ändå ser man de där små tecknen överallt, och jag tror att det blir tidigare och värre för varje år som går. De här hintarna om att det snart en jul komma skall. Idag på tunnelbanan såg jag en affisch om en julkonsert, och i tidningen likaså. Men är det något jag verkligen gillar med vintern så är det doften och smaken av glögg. Kommer glöggen dessutom i en sådan här snygg förpackning så får den komma på en gång för mig.

Så här säger Susanna Nygren, Design Director på BVD om årets flaska: ”Årets smak är på samma gång både traditionell och aktuell. Blåbärets många positiva hälsoeffekter har ju lyfts fram på senare tid. Svenska blåbär, vita snöbollar och siffrorna 08 är tre designelement som gestaltar årets smaksättning och samtidigt signalerar en trevlig känsla av jul".

BVD är design- och varumärkesbyrån som har och formgivit alla Blossas årgångsglöggflaskor. Snyggt, vågat och nytt säger jag om årets Blossaflaska!

Inga kommentarer: