söndag 21 september 2008

Stevie Wonder - Kungen av SOUL



Foto © Claes Lindström

Kanske är detta lite off topic, men ändå...

Håller fortfarande på att darra tillbaka ifrån den oförglömliga kvällen jag hade tillsammans med ett fullsatt Globen i fredags. Att se legenden Stevie Wonder framföra sina fantastiska låtar tillsammans med ett band på 15 (!) personer är oslagbart. När han fick hela Globen att sjunga i kör kändes det mer än mäktigt. Med låtar som Master blaster (Jammin'), Isn’t she lovely och As och andra klassiker fick han i alla fall mitt hjärta att slå snabbare.

Stevie levererade hits efter hits och gjorde det hela med kärlek, något som han på slutet uppmanade alla att ägna sig åt mer. Kärlek. Jag gick därifrån, lycklig i kroppen, och kommer att kunna leva länge på den här upplevelsen som denna otroligt talangfulle och otroligt coola människa bjöd på.

Se bevis här:




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag dör av avundsjuka. Mannen är ett geni. Min favoritlåt är parttime lovers och min och mitt ex låt var I just called to say i love you.. :)