måndag 1 september 2008

Håll ögonen öppna åt mig!


Bildkollage med bilder från Norrköpings auktionsverk

Att gå på auktion är alltid ett nöje, ett nöje som jag dock inte har tillfälle att ägna mig åt så mycket. Men numera kan man även lägga bud över internet på saker man gillar. Jag har en mamma som är mer bevandrad i auktionsvärlden än jag och jag låter mig inspireras av henne. En auktion som hon ofta besöker är Norrköpings auktionsverk. De lägger ut bilder på alla sina utrop och på så sätt kan man begrunda objekten även hemifrån. Det gäller bara att hålla reda på när auktionerna hålls, annars får man, som jag idag, se för sent vad man gått miste om.

Hittade ju naturligtvis världens snyggaste och tjejigaste Kobratelefon, i rosa! Har inte sett den förut faktiskt. Själv har jag en gulaktig variant som gärna skulle ha en kompis. Det här bordet tyckte jag också var väldigt vackert (och lågt utropspris) och vill gärna ha något liknande som jag kan måla vitt (ajabaja tänker nog en del, men icke jag). Så om ni får se ett bord som liknar detta, so let me know!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker också att bordet är väldigt fint, speciellt den upphöjda kanten. Jag lovar att tipsa dig så snart jag får syn på något som liknar det du visar. Sådana här möbler bli oftast väldigt billiga på auktioner.

M