torsdag 22 oktober 2009

Tamburmajor i ny kostym

Foto Caroline ´

Som ni vet så älskar jag att handla på loppis. Det roligaste är när man hittar precis det man letar efter - som dessutom är svårt att få tag på. Det är lite spänning i letandet! Den här klassiska tamburmajoren hittade jag på en loppis, Kalle i Backen i Jönåker förra sommaren. På prislappen stod det 150 kr, men jag prutade ner den till 130 kr, eftersom jag tyckte att det var lite dyrt :) Det går alltid att pruta på loppis! Man kan lägga lite match i att se hur mycket man kan pruta också, ytterligare ett spänningsmoment.

Det som också är kanon med att handla på loppis är ju miljöaspekten. Varför köpa nytt när det finns så mycket fina gamla saker. Nu tyckte ju jag dock inte att tamburmajoren var perfekt. Men för en 50-lapp extra för en färgburk fick majoren en tuffare look. Älskar den som inredningsdetalj! Dessutom praktiskt att hänga grejer på i sovrummet.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Vad läcker majoren blev! :)
Bilden får mig att tänka på Sex & the City... Men jag kanske bara är knäpp? :)

Katarina sa...

Är också ute efter en sådan, men jag har en halvering i tanken. Du vet en sån som är fäst i väggen. Men designern som kom på den idéen tar alldeles för mycket för sina majorhalvor. Det borde inte vara allt för svårt att göra själv...

Trevlig Helg!

M sa...

Kul att du fått till den och att den blev så fin. Den är mycket snyggare i svart!

ROOM AND SERVE sa...

Vad mycket snyggt du gjort om! Dvs det blev snyggt :)

jeanette sa...

Vilket lyft med lite svart färg:)