onsdag 18 januari 2012

Dagens färg: turkos

Det finns väl ingen som har missat att turkos är min absoluta favoritfärg. Det är en färg som alltid piggar upp tycker jag. Den får mig att tänka på sommar och tropiska bad, en känsla som jag gärna har jämt. Jag har många turkosa inredningsdetaljer (till makens förtret) men jag har även upptäckt att jag dras som en igel till den färgen även i klädbutikerna. Efter en snabb överblick i garderoben så kan jag konstatera att jag lagt många kronor på den färgen. Men mitt måtto är att omge sig med saker man blir glad av - så varför inte?






Bilder via Pinterest

2 kommentarer:

M sa...

Varför inte en turkos sänggavel? Tror det skulle bli väldigt snyggt :-)

P&K

Hanna sa...

Jag håller med fullständigt! Och du vet karlar och färger, jag tror att de ogillar vissa färger av ren princip. :)