torsdag 14 maj 2009

Tillbaka till dagis!



Foto Caroline
Eftersom jag gillar lite sånt här pilljobb tog jag mitt barnajag till fånga och började lägga pärlplattor igen! Kommer ihåg att det var bland det roligare när jag var liten. Insåg att man kunde använda mönster för korsstygn när man lägger pärlplattor, det är ju samma sorts uppbyggnad.
När mönstret är lagt på plattan är det bara att stryka på pärlorna med lite smörpapper emellan, så smälter mönstret samman.
Plattan med rosen har jag fått mönsteridén ifrån den fantastiska tapeten Rose från Mimou.
Plattorna kan ju med fördel användas som grytunderlägg, glasunderlägg eller varför inte som jag ska - som tavlor.

2 kommentarer:

Nafets sa...

Guöö va skojj med perleplattår

Alexandra Karlsson sa...

Det där älskade jag också när jag var liten, va fint :)